REGULAMIN Komendy Powiatowej Policji w Oleśnicy z dnia 7 lipiec 2015r.
Regulamin
Komendy Powiatowej Policji
w OLEŚNICY
z dnia 7 lipiec 2015
Na podstawie art. 7 ust. 4 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 roku o Policji (Dz. U. z 2015 r., poz.355 i poz. 529) ustala się, co następuje:
Rozdział 1
Przepisy ogólne
§ 1.
-
Ustala się regulamin Komendy Powiatowej Policji w Oleśnicy, zwaną dalej „Komendą”, która jest jednostką organizacyjną Policji, przy pomocy, której Komendant Powiatowy Policji wOleśnicy zwany dalej „Komendantem” realizuje zadania określone w ustawach i aktach wykonawczych wydanych na ich podstawie.
-
Regulamin Komendy określa:
-
strukturę organizacyjną Komendy;
-
tryb kierowania Komendą;
-
zadania komórek organizacyjnych Komendy.
§ 2.
-
Zadania Komendy określają odrębne przepisy Komendanta Głównego Policji w sprawie szczegółowych zasad organizacji i zakresu działania komend, komisariatów i innych jednostek organizacyjnych Policji.
-
Szczegółowy sposób realizacji obowiązków i uprawnień przełożonych oraz podwładnych przy wykonywaniu zadań Komendy określają odrębne przepisy Komendanta Głównego Policji o funkcjonowaniu organizacji hierarchicznej w Policji.
-
Terytorialny zasięg działania Komendyobejmuje obszar administracyjny powiatu.
-
Siedziba Komendy znajduje się w Oleśnicy przy ulicy Hallera 3.
§ 3.
-
Komendant wykonuje na obszarze powiatu oleśnickiego zadania Policji
w sprawach ochrony bezpieczeństwa ludzi oraz utrzymania bezpieczeństwa i porządku publicznego, określone w ustawach i przepisach wykonawczych wydanych na podstawie ustaw. -
Komendant podlega:
1) Staroście Oleśnickiemu w zakresie funkcjonowania zespolonych służb, inspekcji i straży powiatowych, z wyjątkiem spraw dotyczących:
-
wykonywania czynności operacyjno-rozpoznawczych, dochodzeniowo-śledczych i czynności z zakresu ścigania wykroczeń;
-
wydawania indywidualnych aktów administracyjnych, jeżeli ustawy tak stanowią.
2) Komendantowi Wojewódzkiemu Policji we Wrocławiu, w zakresie wynikającym
z ustawowych funkcji przełożonego wszystkich policjantów na terenie swojego działania oraz organu administracji rządowej, właściwego w sprawach ochrony bezpieczeństwa ludzi oraz utrzymywania bezpieczeństwa i porządku publicznego.§ 4.
-
Policjanci są zobowiązani do noszenia przepisowego umundurowania i wyposażeniaw czasie służby. Obowiązek ten nie ma zastosowania w przypadkach określonychw odrębnych przepisach.
-
Rozkład czasu służby policjantów określają odrębne przepisy.
-
Służba i praca w Komendzie w dniach od poniedziałku do piątku rozpoczyna sięo godzinie 7³° i kończy o godzinie 15³°. Powyższe nie dotyczy służby lub pracy wykonywanej w systemie zmianowym oraz przemiennym.
-
Policjanci i pracownicy są zobowiązani w dniach służby i pracy do potwierdzenia,
w przeznaczonych do tego celu ewidencjach, jej rozpoczęcie oraz każdorazowe opuszczenie miejsca jej pełnienia lub wykonywania, za zgodą bezpośredniego przełożonego.§ 5.
Komendant przyjmuje obywateli w sprawach skargi i wniosków w każdy poniedziałek w godzinach od 15°° do 17°°.
Rozdział 2
Struktura organizacyjna
§ 6.
-
Kierownictwo Komendy stanowią:
-
Komendant;
-
I Zastępca Komendanta.
-
W skład Komendy wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1) w służbie kryminalnej:
a) Wydział Kryminalny,
b) Wydział Dochodzeniowo-Śledczy;
2) w służbie prewencyjnej:
-
Wydział Prewencji,
-
Wydział Ruchu Drogowego,
-
Rewir Dzielnicowych,
-
Posterunek Policji w Dobroszycach,
-
Jednoosobowe Stanowisko do spraw Prasowo-Informacyjnych,
-
Jednoosobowe Stanowisko do spraw Postępowań Administracyjnych;
3) w służbie wspomagającej działalność Policji w zakresie organizacyjnym, logistycznym i technicznym:
a) Zespół Kadr i Szkolenia,
b) Zespół Wspomagający,
c) Jednoosobowe Stanowisko do spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy,
d) Jednoosobowe Stanowisko do spraw Prezydialnych,
e) Zespół do spraw Ochrony Informacji Niejawnych.
§ 7.
W strukturze organizacyjnej Komendy pozostają:
1) Komisariat Policji w Sycowie,
2) Komisariat Policji w Bierutowie,
3) Komisariat Policji w Twardogórze,
które posiadają odrębne regulaminy organizacyjne.
-
Rozdział 3
Tryb kierowania Komendą
§ 8.
-
Komendą kieruje Komendant przy pomocy I Zastępcy, kierowników komórek organizacyjnych Komendy, zwanych dalej „kierownikami” oraz podległych mu policjantów i pracowników.
-
Komendant określa kartę opisu stanowiska pracy i opisy stanowisk pracy IZastępcy Komendanta i Komendantów Komisariatów oraz podległych policjantów i pracowników oraz zakres szczegółowych zadań podległych komórek organizacyjnych.
-
Karty opisu stanowisk pracy sporządza się w trybie i na zasadach określonych w przepisachw sprawie szczegółowych zasad organizacji i zakresu działania komend, komisariatów i innych jednostek organizacyjnych Policji.
-
Opisy stanowisk pracy osób zatrudnionych na podstawie przepisów o służbie cywilnej sporządza się na podstawie tych przepisów.
-
Komendant może upoważnić poszczególnych policjantów lub pracownikówdo wydawania w jego imieniu decyzji w określonych sprawach.
-
Komendant może powoływać stałe lub doraźne zespoły, komisje lub osoby, do realizacji funkcji koordynacyjnych, konsultacyjnych, doradczych i opiniodawczych.
-
Komendantowi podlegają kierownicy komórek organizacyjnych , o których mowa w § 6 ust. 2 oraz § 7.
-
Komendant sprawuje nadzór nad komórkami organizacyjnymi Komendy, o których mowa w § 6 ust. 2 pkt 2 , § 6 ust. 2 pkt 3lit. a,b,c,d oraz § 7.
-
W razie nieobecności Komendanta zastępuje go I Zastępca Komendanta.
-
Zakres zastępstwa, o którym mowa w ust. 9 obejmuje wykonywanie wszystkich zadań, chyba, że Komendant postanowi inaczej.
§ 9.
1. I Zastępca Komendanta sprawuje nadzór nad komórkami organizacyjnymi, o których mowa w § 6 ust. 2 pkt 1 oraz § 6 ust. 3 lit. e.
2. I Zastępca Komendanta realizuje zadania oraz reprezentuje Komendanta w kontaktach z podmiotami poza policyjnymi, w zakresie przypisanej właściwości rzeczowej wynikającej z zadań Komendanta, o których mowa w § 3 ust. 1.
-
W razie czasowej niemożności sprawowania nadzoru przezI Zastępcę Komendanta, zgodnego z właściwością określoną w ust. 1, funkcję tę wykonuje wskazany przez Komendanta policjant.
§ 10.
-
Komórką organizacyjną Komendy kieruje jej kierownik przy pomocy I Zastępcy, kierowników podległych komórek organizacyjnych oraz podległych policjantówi pracowników.
-
Kierownik komórki organizacyjnej Komendy zwany dalej „kierownikiem” określa zakres szczegółowych zadań podległej komórki organizacyjnej, a także karty opisu stanowiska pracy i opisy stanowisk pracy zastępcy oraz podległych policjantów i pracowników.
-
Zapis § 8 ust. 3 i 4 stosuje się odpowiednio.
-
Kierownik jest obowiązany do niezwłocznej aktualizacji zakresu szczegółowych zadań
i opisów stanowisk, o których mowa w ust. 2. -
Kierownika zastępuje w czasie jego nieobecności zastępca albo policjant lub pracownik wskazany przez tego kierownika.
-
Zastępowanie kierownika obejmuje wykonywanie zadań, o których mowa w regulaminie, chyba, że kierownik określił inny zakres zastępstwa.
-
Kierownik może zlecać podległym kierownikom komórek organizacyjnych lub policjantom albo pracownikom wykonywanie czynności innych niż ustalone w opisie stanowiska służbowego.
-
Kierownik obowiązany jest stwarzać warunki do sprawnej realizacji zadań służbowych, kształcenia i doskonalenia zawodowego oraz kształtowania właściwych postaw etycznych.
-
Kierownik komórki organizacyjnej Komendy zwany dalej “kierownikiem”, realizuje zadania oraz reprezentuje Komendanta Powiatowego Policji w kontaktach z podmiotami poza policyjnymi, w zakresie przypisanej właściwości rzeczowej wynikającej z zadań Komendanta Powiatowego Policji.
Rozdział 4
Zadania komórek organizacyjnych Komendy
§ 11.
Do zadań Wydziału Kryminalnego należy w szczególności:
-
prowadzenie działań operacyjnych ukierunkowanych na wsparcie procesu wykrywczegow sprawach o najgroźniejsze przestępstwa dokonywane na terenie powiatu, łączniez udziałem w czynnościach na miejscu zdarzenia;
-
przekazywanie wytycznych, opracowań dotyczących nowych form przestępczości kryminalnej otrzymanych z Biura Kryminalnego Komendy Głównej Policji oraz Wydziałów KWP we Wrocławiu;
-
koordynowanie czynności operacyjno-rozpoznawczych funkcjonariuszy pionu kryminalnego w zakresie rozpoznawania, zapobiegania i zwalczania przestępczości kryminalnej oraz wykrywania i ścigania sprawców przestępstw;
-
zapewnienie prawidłowego obiegu informacji o zdarzeniach kryminalnych i ich sprawcach;
-
stała współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi funkcjonującymi w strukturach Komendy;
-
koordynowanie działań i systematyczna współpraca z organami, instytucjami poza policyjnymi, których zakres działań obejmuje ochronę stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego;
-
opracowywanie analiz struktury, dynamiki i geografii przestępczości w celu dokonywania ocen skuteczności oraz zwiększenia efektywności zwalczania przestępstw kryminalnych;
- < >
pozyskiwanie i prowadzenie osobowych źródeł informacji, właściwe ich rozmieszczeniei wykorzystanie;
-
rozpoznawanie środowisk i osób podejrzanych o popełnienie przestępstw kryminalnychi gospodarczych;
-
rozpoznawanie wszelkich zjawisk zachodzących w gospodarce w celu przeciwdziałania patologiom;
-
rozpoznawanie i zwalczanie przestępczości związanej z procesem prywatyzacji, niegospodarności, łapownictwa, obrotem towarowym z zagranicą, przestępczości podatkowej, dewizowej i innej godzącej w interes Skarbu Państwa;
-
organizowanie i nadzorowanie czynności poszukiwawczych za osobami ukrywającymi się przed organami ścigania i wymiarem sprawiedliwości, zaginionych oraz identyfikacja nn zwłok;
-
organizacja współdziałania między pionem dochodzeniowo – śledczym i pionem kryminalnym Komendy, a także z podmiotami zewnętrznymi w celu przeprowadzenia wspólnych działań kontrolnych;
-
podejmowanie działań operacyjno - rozpoznawczych, mających na celu ujawnianie źródeł i zapobieganie przestępczości gospodarczej;
-
rozpoznawanie środowisk o charakterze ekstermistycznym i terrorystycznymoraz działań skierowanych przeciwko tym zjawiskom;
-
wykonywanie zadań dotyczących organizacji i realizacji konwojów oraz doprowadzeń osóbw oparciu o obowiązujące przepisy w tym zakresie;
-
ujawnianie i identyfikacja mienia podlegającego zabezpieczeniu w postępowaniu karnym, współdziałanie w przedmiotowym zakresie Koordynatora Lokalnego z Koordynatorem Wojewódzkim ds. odzyskiwania mienia i zabezpieczenia majątkowego, a także organami skarbowymi;
-
realizowanie czynności związanych z udzielaniem ochrony i pomocy pokrzywdzonym i świadkom oraz innym osobom zagrożonym zamachami na życie i zdrowie;
-
organizowanie i prowadzenie działalności informacyjnej w porozumieniu z oficerem prasowym Komendanta;
-
podnoszenie kwalifikacji policjantów i pracowników komórek służby kryminalnej Komendy oraz jednostek podległych, poprzez organizowanie doskonalenia zawodowego w zakresie obowiązującego stanu prawnego;
§ 12.
Do zadań Wydziału Dochodzeniowo-Śledczego należy w szczególności:
1) prowadzenie postępowań przygotowawczych i śledztw zleconych w sprawach karnych;
2) prowadzenie czynności sprawdzających w trybie art. 307 kpk i prowadzenie postępowań w niezbędnym zakresie w trybie art. 308 kpk;
3) zbieranie materiału dowodowego i wykorzystanie go w procesie wykrywczym zgodnie z przepisami i trybem przewidzianym w kpk;
4) prowadzenie rejestracji procesowej i statystycznej własnych postępowań przygotowawczych;
5) dokonywanie rejestracji i sprawdzeń rzeczy utraconych, sporządzania daktyloskopii osób podejrzanych;
6) współdziałanie z innymi jednostkami Policji, Prokuratury, Sądów;
7) wykonywanie procesowych pomocy prawnych na rzecz innych jednostek Policji oraz uprawnionych organów;
8) nadzorowanie pracy procesowej komórek dochodzeniowych w jednostkach podległych Komendzie;
9) prowadzenie magazynu dowodów rzeczowych oraz nadzór w tym zakresie;
10) prowadzenie szkoleń w ramach doskonalenia zawodowego z zakresu pracy dochodzeniowo-śledczej;
-
nadzorowanie pracy techników kryminalistyki;
-
wykonywanie zadań dotyczących organizacji i realizacji konwojów oraz doprowadzeń osób w oparciu o obowiązujące przepisy w tym zakresie.
§ 13.
Do zadań Wydziału Prewencji należy w szczególności :
-
analizowanie stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie powiatu oleśnickiego, diagnozowanie przyczyn niekorzystnych zjawisk i tworzenie programów prewencyjnych ukierunkowanych na zapewnienie porządku i bezpieczeństwa publicznego;
-
koordynowanie i nadzór nad ochroną bezpieczeństwa ludzi oraz porządku publicznego, w tym również w komunikacji kolejowej, komunikacji publicznej, obszarów leśnych oraz na obszarach wodnych:
-
organizacja, wykonanie, nadzór i kontrola działań Policji w zakresie pełnienia służby przez policjantów służb patrolowych i obchodowych,
-
zapewnienie osobom zamieszkałym na obszarze powiatu bezpieczeństwaiporządkuw miejscach publicznych,
-
ujawnianie, zapobieganie i zwalczanie zjawisk patologii społecznej, zwłaszcza wśród dzieci i młodzieży,
-
zwalczanie przestępstw i wykroczeń,
-
organizowanie, koordynowanie i wykonywanie czynności patrolowychoraz interwencyjnych,
-
organizowanie, koordynowanie i nadzorowanie funkcjonowania służby dyżurnej,
-
inicjowanie własnych projektów profilaktycznych oraz ich realizacja,
-
organizowanie akcji i operacji policyjnych;
-
koordynowanie i nadzór nad działaniami Policji w zakresie zapobiegania i zwalczania wykroczeń:
-
-
organizowanie , nadzór i kontrola działań w zakresie zapobiegania i zwalczaniawykroczeń,
-
wykonywanie czynności rozpoznawczych ukierunkowanych na ujawnianie wykroczeń oraz wykrywanie ich sprawców,
-
współdziałanie z organami administracji publicznej oraz organizacjami społecznymi w zakresie zapobiegania i zwalczania wykroczeń; inicjowanie lokalnej polityki zapobiegania, ujawniania i ścigania sprawców wykroczeń,
-
tworzenie i realizowanie programów wychowawczych wśród dzieci i młodzieży mających na celu zapobieganie popełnianiu wykroczeń,
-
miesięczne opracowywanie analiz dotyczących stanu zagrożenia porządku publicznego wykroczeniami,
-
prowadzenie czynności wyjaśniających w sprawach o wykroczenia, sporządzanie i wnoszenie do sądów wniosków o ukaranie i występowanie w sądach w charakterze oskarżyciela publicznego w sprawach o wykroczenia i wnoszenie przez oskarżyciela publicznego środków odwoławczych,
-
nadzór nad realizacją przez policjantów postępowania mandatowego;
-
koordynowanie zadań związanych z konwojowaniem, oraz pobytem osób w pomieszczeniach dla osób zatrzymanych:
-
-
nadzorowanie wykonywania zadań w zakresie organizacji i pełnienia służbyw konwojach oraz podczas doprowadzeń,
-
nadzorowanie i realizacja zadań w zakresie pełnienia służby, przestrzegania procedur i warunków pobytu osób w pomieszczeniach dla osób zatrzymanych,
-
kontrolowanie i zapewnieniedokumentacji oraz właściwego stanu technicznegoi sanitarnego pomieszczeń dla osób zatrzymanych;
-
analizowanie zagrożeń i zjawisk kryminogennych, opracowywanie programówz zakresu prewencji kryminalnej oraz współpracy i przedsięwzięć ukierunkowanychna popularyzowanie wiedzy o skutecznych metodach i środkach ich zapobiegania;
-
inicjowanie, koordynowanie i prowadzenie działań umożliwiających sygnalizowanielub zgłaszanie Policji zdarzeń i sytuacji zagrażających ludziom i mieniu,albo porządkowi publicznemu;
-
analizowanie, stały monitoring zagrożeń bezpieczeństwa i porządku publicznegooraz organizowanie, planowanie, koordynowanie i nadzorowanie wykonywania zadań Policji związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa i porządku publicznego podczas organizowanych imprez, uroczystości, zgromadzeń, protestów społecznych, przejazdów uczestników imprez, a także przywracania zakłóconego porządku publicznego;
-
organizowanie współpracy z właściwymi strukturami sztabowymi na poziomie powiatu, w tym z powiatowym sztabem reagowania kryzysowego:
-
-
planowanie i organizacja działań własnych oraz koordynowanie działań podległych jednostek Policji w warunkach katastrof naturalnych i awarii technicznych, a także przygotowania do wykonywania zadań w warunkach stanów nadzwyczajnych w państwie,
-
bieżące współdziałanie z innymi podmiotami systemu obronnego państwa;
-
opracowywanie i uaktualnianie dokumentacji dotyczącej zagrożeń państwa na wypadek wojny oraz w sytuacjach kryzysowych;
10) realizowanie zadań na Stanowisku Kierowania:
-
-
gromadzenie, przetwarzanie i przekazywanie informacji o bieżących wydarzeniach na terenie powiatu oraz zapewnienie właściwej reakcji na zgłoszone wydarzenia,
-
realizowanie zadań wynikających z obowiązków służby dyżurnej określonychw przepisach państwowych, resortowych oraz Komendanta Wojewódzkiego Policji we Wrocławiu i Komendanta Powiatowego Policji w Oleśnicy,
-
zapewnienie koordynacji rozwinięcia działań Policji w warunkach szczególnych zagrożeń do czasu powołania struktur dowódczo – sztabowych na szczeblu jednostki,
-
kierowanie do działań w trybie alarmowym dostępnych sił i środków,
-
realizowanie procedur alarmowania stanu osobowego Komendy,
-
utrzymywanie stałego kontaktu z pozapolicyjnymi służbami dyżurnymi szczebla powiatowego,
-
organizowanie działań związanych z zaistniałymi poważnymi zdarzeniami,w tym w szczególności wykorzystania grup operacyjno – dochodzeniowych, właściwych służb Policji oraz specjalistycznych jednostek i instytucji współdziałających z Policją,
-
współdziałanie z dyżurnymi jednostek ościennych i dyżurnymi KWP we Wrocławiu oraz realizowanie ich poleceń;
11) organizowanie, koordynowanie i nadzorowanie funkcjonowania i szkolenia Nieetatowych Oddziałów Prewencji oraz przygotowanie do reagowania i realizacji zadań w sytuacjach kryzysowych. Udział w ćwiczeniach oraz zabezpieczanie i realizacja zadań w ramach prowadzonych akcji, operacji policyjnych;
12) organizowanie, koordynowanie i nadzorowanie funkcjonowania i szkolenia policjantów wchodzących w skład Nieetatowej Grupy Realizacyjnej i grupy Minersko Pirotechnicznej oraz przygotowanie do reagowania i realizacji zadań w sytuacjach kryzysowych przez policjantów wchodzących w skład w/w grup. Udział w ćwiczeniach oraz zabezpieczeniach i realizacja zadań w ramach prowadzonych akcji, operacji oraz innych działań policyjnych;
13) prowadzenie przedsięwzięć planistyczno-obronnych i realizacja przygotowań obronnych we współdziałaniu z odpowiednimi komórkami organizacyjnycmi Komendy Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu oraz w ramach realizacji zadań związanych z zabezpieczeniem HNS;
14) Co najmniej raz w roku zaplanowanie i przygotowanie oraz realizacja ćwiczeń sztabowych, realizowanie zadań przez kierownictwo jednostki oraz policjantów w ramach prowadzonych akcji, operacji oraz innych działań policyjnych w tym również z wykorzystaniem negocjatora. Organizowanie i koordynowanie działań w związku z zaistnieniem poważnych wydarzeń, zarządzanie akcjami;
15) opracowywanie projektów decyzji Komendy;
16) prowadzenie postępowań skargowych, wyjaśniających i dyscyplinarnych:
a) koordynowanie i monitorowanie wydarzeń nadzwyczajnych z udziałem policjantów i pracowników policji,
b) przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków kierowanych do Komendanta;
17) przygotowywanie dokumentacji alarmowej w zakresie osiągania stanów gotowości do działania i wobec zagrożeń terrorystycznych;
18) współpracowanie z jednostkami samorządu terytorialnego i administracji publicznej;
19) organizowanie służby inspekcyjnej i dowódców zmiany prewencyjnej Komendy;
20) koordynowanie zagadnień związanych z kontrolą zarządczą w jednostce;
21) realizowanie kontroli instancyjnej z poziomu Komendy;
22) bieżąca kontrola obszarów współpracy pomiędzy jednostkami i komórkami KPP w celu ujawniania obszarów wymagających zastosowania rozwiązań na poziomie organizacyjnym. Opracowywanie takich rozwiązań i przedstawianie ich Komendantowi Powiatowemu;
23) Organizowanie, koordynowanie oraz nadzorowanie działań w zakresie zapobiegania i zwalczania przestępczości i demoralizacji nieletnich oraz zjawisk patologicznych wśród dzieci i młodzieży.
§ 14.
Do zadań Rewiru Dzielnicowych należy w szczególności :
-
realizowanie służby obchodowej, a w szczególności:
a) prowadzenie rozpoznania pod względem osobowym, terenowym zjawisk i zdarzeń mających wpływ na stan porządku i bezpieczeństwa publicznego,
b) realizowanie zadań z zakresu ścigania sprawców przestępstw i wykroczeń,
c) realizowanie zadań z zakresu profilaktyki społecznej,
d) kontrolowanie przestrzegania prawa powszechnie obowiązującego oraz przepisów prawa;
-
zdobywanie informacji o osobach zamieszkałych lub przebywających w podległym rejonie służbowym, które ze względu na swoją przeszłość, aktualny tryb życiai zachowania stwarzają zagrożenie porządku i bezpieczeństwa publicznego;
-
utrzymywanie kontaktów z osobami, które – z racji wykonywanego zawodu, pełnionej funkcji oraz w związku z ich działalnością społeczną lub zainteresowaniami – mogą mieć wpływ na funkcjonowanie środowiska lokalnego i dzięki którym mogą być podejmowane skuteczne działania zapobiegające popełnianiu przestępstw i wykroczeń;
-
udzielanie pomocy lub asysty przedstawicielom organów egzekucyjnych i innymuprawnionym osobom, na podstawie odrębnych przepisów prawa;
-
przeciwdziałanie demoralizacji i przestępczości nieletnich;
-
realizowanie zadań wynikających z procedury „Niebieska Karta”;
-
prowadzenie ciągłego rozpoznania rewiru służbowego pod względem osobowo – terenowym, ogólnej charakterystyki rewiru oraz zjawisk mających wpływ na stan ładu, porządku i bezpieczeństwa publicznego również przy wykorzystaniu metod określonych w Zarządzeniu KGP w sprawie metod i form wykonywania przez Policję czynności operacyjno – rozpoznawczych;
-
współdziałanie z samorządem terytorialnym oraz innymi podmiotami działającymi na rzecz zapewnienia bezpieczeństwa i porządku publicznego;
-
realizacja doprowadzeń osób i konwojów;
-
nadzór nad realizacją przez policjantów postępowania mandatowego;
-
podejmowanie niezbędnych czynności zmierzających do ustalenia miejsc pobytu osób poszukiwanych oraz odzyskania rzeczy utraconych w wyniku przestępstwa lub wykroczenia.
§ 15.
Do zadań Posterunku Policji w Dobroszycach należy w szczególności :
1) przeciwdziałanie popełnianiu przestępstw i wykroczeń w miejscach publicznych;
2) ujawnianie, zapobieganie i zwalczanie zjawisk patologii społecznej, zwłaszcza wśród dzieci i młodzieży;
3) kreowanie w społeczności lokalnej pozytywnego wizerunku Policji oraz podejmowanych przez Policję działań na rzecz bezpieczeństwa i porządku publicznego;
4) ujawnianie przestępstw i wykroczeń oraz prowadzenie postępowań przygotowawczych i wyjaśniających, w celu wykrycia ich sprawców;
5) realizowanie zadań administracyjno – porządkowych;
6) współdziałanie z samorządem terytorialnym oraz innymi podmiotami poza policyjnymi działającymi na rzecz bezpieczeństwa i porządku publicznego;
7) współpracowanie z innymi komórkami organizacyjnymi Komendy i podległych Komisariatów w zakresie właściwości rzeczowej Posterunku Policji;
8) realizacja doprowadzeń osób i konwojów;
9) uczestniczenie w szkoleniach organizowanych na poziomie Komendy, w szczególności w zakresie doskonalenia umiejętności wymaganych przy pełnieniu służby na poszczególnych stanowiskach w Posterunku Policji;
10) nadzór nad realizacją przez policjantów postępowania mandatowego;
11) wykonywanie innych zleconych zadań służbowych przez Komendanta Powiatowego Policji i inne uprawnione organy, a także wynikające ze współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi Komendy.
§ 16.
Do zadań Wydziału Ruchu Drogowego należy w szczególności :
-
współdziałanie i organizowanie wspólnych przedsięwzięć na rzecz poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym z innymi komórkami organizacyjnymii jednostkami Policji, organizacjami oraz instytucjami;
-
organizowanie i prowadzenie szkoleń policjantów Wydziału Ruchu Drogowego Komendy;
-
prowadzenie i koordynowanie pilotaży transportów ponadnormatywnych oraz pojazdów osób objętych szczególną ochroną;
-
planowanie i organizowanie działań kontrolno – represyjnych zmierzającychdo poprawy bezpieczeństwa użytkowników dróg;
-
opiniowanie projektów organizacji ruchu drogowego w zakresie inżynierii ruchu drogowego na drogach powiatowych i gminnych;
-
realizacja doprowadzeń osób i konwojów;
-
współpracowanie z organami administracji samorządowej oraz innymi instytucjami społecznymi działającymi na rzecz utrzymania ładu i porządku podczas imprezna drogach, udział w zabezpieczeniach imprez związanych z wykorzystaniem drógw sposób szczególny;
-
analizowanie stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego na terenie powiatu oraz podejmowanie działań wynikających z aktualnych zagrożeń;
-
prowadzenie działalności profilaktycznej w zakresie bezpieczeństwa w ruchu drogowym ;
-
obsługiwanie oraz sprawowanie nadzoru nad Systemem Ewidencji Wypadków i Kolizji, a także nadzoru nad ewidencją kierowców naruszających przepisy ruchu drogowego, prowadzoną w Krajowym Systemie Informacyjnym Policji;
-
współpracowanie ze środkami masowego przekazu, zwłaszcza o zasięgu lokalnym, utrzymanie stałego kontaktu w zakresie wymiany informacji dotyczących ruchu drogowego;
-
organizowanie i pełnienie służby na drogach powiatu oraz prowadzenie nad nią nadzoru;
-
wprowadzanie i rejestrowanie kart informacyjnych i kart Prd-5/2;
-
prowadzenie elektronicznego rejestru zatrzymanych praw jazdy i dowodów rejestracyjnychoraz przekazywanie ich odpowiednim wydziałom;
-
nadzór nad realizacją przez policjantów postępowania mandatowego;
-
obsługiwanie firm ubezpieczeniowych w zakresie udzielania informacji o zdarzeniach drogowych.
§ 17.
Do zadań Jednoosobowego Stanowiska do spraw Prasowo-Informacyjnych należy w szczególności :
-
wykonywanie działalności prasowo-informacyjnej;
-
realizowanie zadań z zakresu komunikacji wewnętrznej;
-
współpracowanie z samorządami i organizacjami pozarządowymi w zakresie promowania bezpieczeństwa i porządku publicznego;
-
współdziałanie z organami administracji publicznej, szkołami, organizacjami społecznymi oraz mediami zakresie edukacji, profilaktyki wychowawczej i prewencji kryminalnej;
-
współuczestniczenie w badaniach społecznych prowadzonych na potrzeby właściwej komendy wojewódzkiej Policji i innych jednostek organizacyjnych Policji;
-
propagowanie praw człowieka i dbanie o przestrzeganie standardów ich ochrony w Komendzie;
-
realizowanie zadań w zakresie obsługi internetowej Komendy.
§ 18.
Do zadań Zespołu Kadr i Szkolenia należy w szczególności:
-
przeprowadzanie czynności z zakresu postępowania kwalifikacyjnego dla kandydatów do służby w Policji w trybie i na zasadach określonych w przepisach w sprawie postępowania kwalifikacyjnego do służby w Policji;
-
prowadzenie obsługi związanej z przebiegiem służby i pracy policjantówi pracowników komórek organizacyjnych Komendy;
-
obsługiwanie programu Płatnik w zakresie dokumentacji zgłoszeniowej;
-
opracowywanie decyzji, rozkazów organizacyjno –etatowych, rozkazów personalnych dotyczących policjantów oraz umów i aneksów dotyczących pracowników cywilnych;
-
realizowanie zadań w zakresie tworzenia i doskonalenia struktur organizacyjnychi regulaminów Komendy i podległych jednostek organizacyjnych Policji, w tym prowadzenie i dokonywanie zmian w etatach ;
-
planowanie i tworzenie rezerw osobowych w warunkach zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny w zakresie organizacyjno-etatowym;
-
koordynowanie lokalnego doskonalenia zawodowego policjantów i pracowników Policji;
-
koordynowanie działalności związanej ze sprawnością fizyczną policjantów Komendy;
-
prowadzenie ewidencji, statystyki i sprawozdawczości w zakresie spraw kadrowych;
-
opracowywanie wniosków oraz projektów decyzji administracyjnych w sprawach osobowych Komendanta Powiatowego Policji;
-
obsługiwanie Systemu Wspomagania Obsługi Policji w zakresie kadrowo-osobowym;
-
sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem dyscypliny służbowej policjantówi regulaminu pracy pracowników Policji w Komendzie oraz podległych Komisariatach;
-
prowadzenie i dokumentowanie ewidencji wykorzystania urlopów policjantówi pracowników Komendy;
-
prowadzenie ewidencji zwolnień lekarskich policjantów i pracowników Komendy;
-
prowadzenie bieżącego stopnia wykorzystania funduszu nagrodowego i funduszu zapomóg Komendy;
-
realizowanie czynności dotyczących przyjęć do służby w Policji oraz propagowanie służby w Policji poprzez spotkania w szkołach i udział w Targach Pracy;
-
prowadzenie elektronicznego dziennika korespondencyjnego oraz administrowaniew zakresie nadawania uprawnień dla funkcjonariuszy i pracowników Komendy;
-
przygotowywanie dokumentacji dotyczącej darowizn i nadzór nad prawidłowym przyjęciem na stan jednostki, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami;
-
prowadzenie Funduszu Wsparcia Policji na rzecz Komendy .
§ 19.
Do zadań Zespołu Wspomagającego należy w szczególności:
-
w zakresie zadań mieszkaniowo-socjalnych:
a) prowadzenie gospodarki mieszkaniowej funkcjonariuszy w ramach posiadanych uprawnień:
- opracowywanie projektów decyzji administracyjnych w sprawach przydziału i opróżniania lokali mieszkalnych oraz przydziału i opróżniania tymczasowych kwater przeznaczonych dla policjantów,
- opracowywanie projektów decyzji administracyjnych w sprawach prawa policjantów i osób uprawnionych do pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego albo domu jednorodzinnego oraz w sprawach prawa policjantów do równoważnika pieniężnego za brak i remont lokalu mieszkalnego i naliczanie tych należności,
- prowadzenie ewidencji osobowej i rzeczowej dot. gospodarki mieszkaniowej,
- zarządzanie w zakresie prawidłowego i pełnego wykorzystania zasobów lokalowych i gospodarczych
- współpraca w w/w zakresie z Komendą Wojewódzką Policji we Wrocławiu;
b) realizowanie funduszu świadczeń socjalnych pracowników cywilnych oraz prowadzenie rozliczeń Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych i współpraca w tym zakresie z Komendą Wojewódzką Policji we Wrocławiu;
-
prowadzenie dokumentacji i nadzór nad prawidłową realizacją usług przygotowywaniai rozliczania posiłków profilaktycznymi dla policjantów oraz posiłków dla osób zatrzymanych;
-
naliczanie należności, dystrybucja oraz wstępna weryfikacja należności zimnychi ciepłych napojów dla osób uprawnionych, w zależności od pory roku;
-
prowadzenie gospodarki ewidencji rzeczowych składników majątkowych Komendy -w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami oraz umożliwiający ustalenie prawidłowych stanów i obrotów środków trwałych, pozostałych środków trwałychi materiałów z zakresu techniki specjalnej, biurowej, sprzętu kwaterunkowegoi kulturalno-oświatowego, przeciwpożarowego, remontowo-budowlanego, wyposażenia indywidualnego (specjalnego i odzieży roboczej);
-
prowadzenie inwentaryzacji i wybrakowań składników majątkowych Komendy;
-
sprawdzanie faktur (rachunków, not księgowych) za dostawy i roboty w zakresie potwierdzenia wykonania usług, robót, dostaw i ich ujecia w eweidencjach prowadzonych w Komendzie oraz niezwłoczne ich przekazywanie do Wydziału Finansów KWP we Wrocławiu;
-
prowadzenie sprawozdawczości w zakresie emisji zanieczyszczeń wprowadzanychdo powietrza;
-
utrzymywanie obiektów w stanie sprawności technicznej i prowadzenie gospodarkiw zakresiekonserwacji obiektów służbowych oraz usuwanie awarii w Komendziei jednostkach podległych;
-
współpracowanie z odpowiednimi wydziałami KWP we Wrocławiuw przygotowywaniu umów z podmiotami świadczącymi usługi w zakresie dostawy mediów oraz prowadzenie ewidencji rozliczeń związanych z mediami;
-
sporządzanie dokumentacji niezbędnej do obciążenia podatkiem od nieruchomości;
-
prowadzenie właściwej gospodarki energetycznej oraz prawidłowej gospodarki wodno- ściekowej i spraw związanych z ochroną środowiska;
-
prowadzenie spraw związanych z opałem na potrzeby Komendy;
-
prowadzenie Książek Obiektu Budowlanego;
-
sporządzanie list dodatkowych należności dla funkcjonariuszy i pracowników Policji;
-
sprawdzanie i naliczanie należności przysługujących funkcjonariuszom i pracownikom policji z tytułu krajowych podróży służbowych;
-
zaopatrywanie podległych jednostek i komórek organizacyjnych w materiały niezbędne do prawidłowego funkcjonowania;
-
zapewnienie odpowiednich warunków ochrony przeciwpożarowej w budynkach, obiektach i na terenach użytkowanych przez Komendę poprzez prowadzenie przeglądów w zakresie:stanu dróg ewakuacyjnych, odpowiedniej ilości podręcznego sprzętu gaśniczego oraz dostępności do niego, terminowości wykonywania przeglądów urządzeń przeciwpożarowych oraz instalacji i urządzeń technicznych, ujawniania nieprawidłowości techniczno – budowlanych, mających wpływ na warunki ewakuacji i bezpieczeństwo pożarowe, a także realizacji wniosków i zaleceńz poprzednich przeglądów;
-
prowadzenie postępowań w przypadku powstania szkody w majątku Skarbu Państwa oddanym do użytkowania w Komendzie oraz jednostkach podległych;
-
utrzymywanie czystości w pomieszczeniach służbowych i na terenach przyległych– nadzór nad pracownikami obsługi gospodarczej;
-
naliczanie należności przysługujących biegłym sądowym, kuratorom, wzywanym świadkom oraz osobom przybranym do okazania;
-
przyjmowanie środków pieniężnych oraz prowadzenie ewidencji wpłat:
a) z nałożonych mandatów karnych gotówkowych, do czasu ich przekazania na konto lub do kasy Urzędu Wojewódzkiego w terminach wynikających z obowiązujących przepisów,
b) z tytułu dochodów budżetowych, które podlegają niezwłocznemu odprowadzeniu do KWP we Wrocławiu;
-
prowadzenie gospodarki i ewidencji rzeczowych składników majątkowych Wydziału Transportu KWP we Wrocławiu zgodnie z instrukcją ewidencji rzeczowych składników majątkowych Komendy Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu, Komend Miejskich Policji i Komend Powiatowych Policji województwa dolnośląskiego;
- < >
obsługiwanie Komendy i podległych jednostek Policji w zakresie zaopatrzeniaw sprzęt i materiały pobrane z KWP we Wrocławiu;
-
prowadzenie ewidencji wypadków i kolizji z udziałem pojazdów służbowych użytkowanych w jednostce oraz sporządzanie meldunków z kolizji i wypadków wg ustalonego wzoru i przesłanie ich do Wydziału Transportu Komendy Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu;
-
gospodarowanie sprzętem MPS oraz materiałami pędnymi i smarami w jednostce, zgodnie z obowiązującymi przepisami;
-
wystawianie i rozliczanie książek kontroli pracy sprzętu transportowego Komendy oraz ich przechowywanie oraz pozostałej dokumentacji dotyczącej sprzętu transportowego (m.in. dowody rejestracyjne, karty pojazdów, książki gwarancyjne);
-
przekazywanie sprzętu do warsztatów naprawczych w zakresie naprawy, konserwacji i remontów;
-
prowadzenie ewidencji wydanych zezwoleń na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym lub pojazdem przewożącym wartości pieniężne;
-
prowadzenie ewidencji numerów taktycznych sprzętu transportowego;
-
prowadzenie ewidencji użycia sprzętu transportowego w książce dyspozytora oraz przebiegów kilometrów samochodów służbowych będących na stanie jednostki;
-
realizacja zadań z zakresu planowania napraw i obsługi technicznej pojazdów służbowych;
-
prowadzenie doskonalenia zawodowego z zakresu pracykancelaryjno-biurowejw Komendzie.
§ 20.
Do zadań Jednoosobowego Stanowiska do spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy należy w szczególności :
1) przeprowadzanie kontroli warunków pracy/służby oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy/służby podczas wykonywania obowiązków służbowych przez funkcjonariuszy i pracowników Policji;
2) bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń;
3) sporządzanie i przedstawianie pracodawcy, co najmniej raz w roku, okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy/służby zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy/służby;
4) udział w opracowywaniu planów organizacyjno - modernizacyjnych Komendy oraz przedstawianie propozycji dotyczących uwzględnienia w tych planach rozwiązań zapewniających poprawę stanu bezpieczeństwa i higieny pracy;
5) udział w ocenie założeń i dokumentacji dotyczących rozwiązań modernizacyjnych
i organizacyjnych, a także nowych inwestycji, oraz zgłaszanie wniosków dotyczących uwzględnienia wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy w tych założeniach
i dokumentacji;
6) udział w przekazywaniu do użytkowania nowo budowanych lub przebudowywanych obiektów budowlanych albo ich części, w których przewiduje się pomieszczenia pracy/służby, oraz urządzeń mających wpływ na warunki pracy i bezpieczeństwo funkcjonariuszy/pracowników;
7) przedstawianie pracodawcy wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy/służby;
8) udział w opracowywaniu wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ustalaniu zadań osób kierujących pracownikami/funkcjonariuszami w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy/służby;
9) opiniowanie szczegółowych instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy na poszczególnych stanowiskach pracy i służby;
10) udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy/w służbie oraz opracowywaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków;
11) prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy/w służbie, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy/służby;
12) doradztwo w zakresie przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy/służby;
13) udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z wykonywaną pracą/służbą;
14) doradztwo w zakresie organizacji i metod pracy na stanowiskach pracy i służby, na których występują czynniki niebezpieczne, szkodliwe dla zdrowia lub warunki uciążliwe, oraz doboru najwłaściwszych środków ochrony zbiorowej i indywidualnej;
15) współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi lub osobami, w szczególności w zakresie organizowania i zapewniania odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy/służby oraz zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych pracowników i funkcjonariuszy;
16) współpraca z laboratoriami upoważnionymi, zgodnie z odrębnymi przepisami, do dokonywania badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia lub warunków uciążliwych, występujących w środowisku pracy/służby w zakresie organizowania tych badań i pomiarów oraz sposobów ochrony pracowników i funkcjonariuszy przed tymi czynnikami lub warunkami;
17) współdziałanie z lekarzem sprawującym profilaktyczną opiekę zdrowotną nad pracownikami i funkcjonariuszami, a w szczególności przy organizowaniu okresowych i profilaktycznych badań lekarskich pracowników i funkcjonariuszy;
18) współdziałanie ze społeczną inspekcją pracy oraz zakładowymi organizacjami związkowymi przy podejmowaniu przez nie działań mających na celu przestrzeganieprzepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy/służby oraz przy podejmowanych przez pracodawcę przedsięwzięciach mających na celu poprawę warunków pracy/służby;
19)uczestniczenie w konsultacjach w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, a także
w pracach powołanej przez pracodawcę komisji bezpieczeństwa i higieny pracy oraz
w innych komisji zajmujących się problematyką bezpieczeństwa i higieny pracy/służby,w tym zapobieganiem chorobom zawodowym i wypadkom przy pracy/w służbie;
20) inicjowanie i rozwijanie na terenie jednostki różnych form popularyzacji problematyki bezpieczeństwa i higieny pracy/służby oraz ergonomii.
§ 21.
Do zadań Jednoosobowego Stanowiska do spraw Prezydialnych należy w szczególności:
1) zapewnienie właściwej obsługi kancelaryjnej Komendanta;
2) rejestrowanie wpływu dokumentów wewnątrz jednostki, organizowanie obiegu wewnętrznego dokumentów oraz rozdzielanie korespondencji na jednostki terenowe;
3) prowadzenie, gromadzenie i dystrybucja aktów prawnych jednostek nadrzędnych;
4) gromadzenie, dystrybucja i aktualizacja aktów prawnych wydawanych przez Komendanta;
5) prowadzenie elektronicznego dziennika korespondencyjnego;
6) obsługiwanie poczty elektronicznej Komendy Powiatowej Policji w Oleśnicy;
7) kontrolowanie jednostek terenowych pod kątem pracy kancelaryjnej;
8) przyjmowanie, rejestrowanie oraz wydawanie dowodów osobistych.
§ 22.
Zespołem kieruje pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych, któremu podlega kierownik kancelarii tajnej.
Do zadań Zespołu do spraw Ochrony Informacji Niejawnych należy w szczególności:
1) przyjmowanie, ewidencjonowanie, przekazywanie i wysyłanie dokumentów niejawnych;
2) zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym stosowanie środków bezpieczeństwa fizycznego;
3) zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych, w szczególności szacowanie ryzyka;
4) kontrolowanie ochrony informacji niejawnych oraz przestrzeganie przepisów o ochronie tych informacji, w szczególności okresowa kontrola ewidencji materiałów i obiegu dokumentów;
5)opracowywanie i aktualizowanie, wymagającego akceptacji kierownika jednostki organizacyjnej, planu ochrony informacji niejawnych w jednostce organizacyjnej, w tym w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego, i nadzorowanie jego realizacji;
6) prowadzenie szkoleń z zakresu ochrony informacji niejawnych w jednostce;
7) prowadzenie zwykłych postępowań sprawdzających, poszerzonych oraz kontrolnych postępowań sprawdzających wobec policjantów i pracowników Komendy;
8) prowadzenie aktualnego wykazu osób zatrudnionych lub pełniących służbę w Komendzie albo wykonujących czynności zlecone, które posiadają uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych, oraz osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto;
9) prowadzenie kancelarii tajnej, w tym ewidencjonowanie, wydawanie, przechowywanie, udostępnianie, przekazywanie i wysyłanie materiałów niejawnych;
10) prowadzenie urządzeń ewidencyjnych;
a) rejestr teczek dokumentów niejawnych, dzienniki i książki ewidencyjne,
b) dzienniki ewidencyjne dla dokumentów oznaczonych wszystkimi klauzulami tajności,
c) karty zapoznania się z dokumentami oznaczonymi klauzulami „ściśle tajne” i „tajne”,
d) dziennik ewidencji wydanych materiałów kancelaryjnych,
e) wykaz przesyłek nadanych;
11) sporządzanie spisów akt dokumentacji przekazanej do archiwum i protokołów brakowania dokumentacji kat. BC;
12) prowadzenie ewidencji stempli i pieczęci oraz nadzór nad ich wykorzystywaniem
w jednostce;
13) przyjmowanie do zasobu archiwalnego: ewidencjonowanie, opracowywanie i zabezpieczanie materiałów wytworzonych w Komendzie;
14) prowadzenie szkoleń w zakresie ochrony informacji niejawnych, ochrony danych osobowych oraz zasad archiwizacji wytwarzanej dokumentacji.
Rozdział 5
Przepisy przejściowe i końcowe
§ 23.
-
Kierownicy komórek organizacyjnych w terminie 30 dni od wejścia w życie regulaminu określą zakresy szczegółowych zadań podległych komórek organizacyjnych.
-
Kierownicy komórek organizacyjnych, o których mowa w ust. 1, są zobowiązani niezwłocznie zapoznać podległych policjantów i pracowników z postanowieniami niniejszego regulaminu Komendy.
§ 24.
Traci moc: regulamin Komendy Powiatowej Policji w Oleśnicy z dnia 9 czerwca 2011 roku zmieniony regulaminem z dnia 26 czerwca 2013r
§ 25.
Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania.
KOMENDANT POWIATOWY POLICJI
W OLEŚNICY
p.o.
podinsp. Sławomir Tracz
W porozumieniu
KOMENDANT WOJEWÓDZKI POLICJI
WE WROCŁAWIU
nadinsp. Wojciech Ołdyński